Fejl og mangler

Fejl og mangler

Der er to års reklamationsret på alle varer. Du skal huske at reklamere inden for rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden to måneder, anses reklamationen for at være rettidig.

Vi bestræber os på at udføre alle retmæssige reklamationer inden for 21 arbejdsdage.

 

Sådan gør du

  • Opret en reklamation ved at skrive en mail til info@lightair.dk, og beskriv  fejlen/manglen.

Når vi modtager din reklamation, kontakter vi dig hurtigst muligt for at aftale det videre forløb. Ved returnering af en vare som følge af reklamation betaler vi fragtomkostningerne, såfremt skaden er dækket af reklamationsretten.

Hvornår bortfalder reklamationsretten?

Reklamationsretten bortfalder, hvis du selv er skyld i manglen. Det kan fx være, hvis du har brugt varen forkert eller der er blevet foretaget uautoriseret reparation. Dernæst bortfalder reklamamationsretten også, hvis serienummeret er fjernet, eller hvis varen har været tilsluttet forkert eller med ukorrekt spænding/strømart.

Hvis varen har taget skade under transporten

Husk at se efter for synlige skader på varen, når du modtager den. Er emballagen beskadiget, er det en god idé at kvittere for modtagelsen af varen med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Alternativt anbefaler vi, at du helt nægter modtagelse af varen. Har du mistanke om, at varen har taget skade under transporten, kontakt os da hurtigst muligt.